Bu Blogda Ara

30 Ağustos 2010 Pazartesi

Canon 550d = T2i Auto Gain Control (AGC) engelleme

Benim sinemaya ilk adımlarım Kadir Köymen'in  handy35 film adaptörü ile başlamıştı.Daha sonra aletin çeşitli zorluklarına dayanamayıp satmaya karar verdim. Neyse ki Canon imdada yetişti.550 d modelini amatör ama iyi sinema yapmaya çalışan bizim gibi garibanlar için piyasaya sürdü.

Makine gerçekten fiyatına göre iyi performans sağlıyor.Ancak kimse mükemmel değildir.Canonun iyi niyetle makineye yerleştirdiği AGC (Auto Gain Control) aslında seste inanılmaz bir düzgünlük yaratıyor ve ortamda aldığı her sesi aynı seviye çekiyor. Bu da sesteki tüm derinliği mahvediyor.Örneğin , bir parkta diyalog çekimi yapacaksınız. Agc etraftaki kuş sesleri arkadan geçen araba ve sizin diyalogları aynı seviyede kaydedince hiç bir sonuç alınmıyor ve ses dijitalleşiyor.

Ama insanoğlu her şeye  bir çözüm buluyor.İnternette vimeo sitesindeki bir videodan öğrendiğim kadarı ile bu mereti kontorl etmek mümkün nasıl mı öncelikle bir aparata ihtiyacınız var gözünüz korkmasın: heryer de yaptırabilceğiniz bir şey kendini yapmaya uğraşmayın.Gidin bir müzik markete araştırın yapacak birini bulun ve ona deyin ki ;

- Abi ben bir stereo çıkışım olsun 2 mono girişim olsun istiyorum.Ama bu 2 mono girişi farklı kanallar da kaydedecek şekilde birleştirmek istiyorum (sağ sol ön arka) anlamazsa.internete learningdslrvideo.com sitesinde devrenin orjinal hali mevcut.
Diyelim ki bunu yaptırdınız.Buradan sonra işin kolay kısmı başlıyor.
 
Yandaki -Ankara da Tayfun arkadaşımızın yaptırıp bana gönderdiği -alet
 2 mono girişi olan tek stereo çıkışı olan bir adaptör(sanırım). 




Gerekliler
- Bir adaptör (yukarıda ki gibi,çevirici de diyebiliriz) 
- Mp3 player (yada telefonda olur)
- 2 ucu da kulaklık girişi olan bir kablo (3.5mm bu girişin tanımlayan sayı kablo uzunluğu değil)
- Mikrofon (ben rode videomic kullanıyorum)







BURADA BAĞLANTILARI NASIL YAPACAĞINIZ VAR.


Geriye videonuzu kaydetmeye başlarken yukarıda ki linkte bulunan  ses tonunu çalmayı unutmayın. 

ve ,AGC yalan olur. 

Şimdi adobe primere de sesi iki kanala ayırmanız lazım bunun için yapmanız gereken ise çok basit :



 
sırasıyla edit>Preferences>audio bundan sonra yeni bir pencere geliyor ...

 default track format seçeneğini mono yapınız ve videonuzu çağırıp timeline atın.

attığınızda göreceksinizki 2 tane ses kanalı açılmış olacak biri mp3 player dan gelen sürekli ses diğeri ise mikrofonun kaydı .MP3 ten gelen kaydı silerseniz.işlem tamamlanmış oluyor..

kolay gelsin..



8 yorum:

  1. İlgine paylaşımına teşekkürler. Yardıma ihtiyacım olacak bana yardımcı olur musun?

    YanıtlaSil
  2. alasahan21@hotmail.com 05545807321 çağrı bırakırsanız arayabilirim. biraz kafam karıştı bilgiye ihtiyacım var.

    YanıtlaSil
  3. uzun yol firmware gelecek

    YanıtlaSil
  4. evet bende bekliyorum ama beklemek de sıkıyor insanı gelince zaten rahata kavuşacağız.

    YanıtlaSil
  5. ben adsız eline sağlık uzun diye kesip atmışım ama(: bi yabancı adam vardı yeni kalktım adını hatırlayamadım(: o yapmıştı bunu emeğine sağlık türkce iyi olmuş

    YanıtlaSil